IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

بازم کمربندها...




* یه نقد ــ مصاحبه‌ی احمقانه با مهدی مظلومی
طرف تا اونجا که تونسته از روی شکم حکم داده و ایرادهای بی‌اساس سلیقه‌ای گرفته بدون این که نیازی به دلیل و منطق آوردن ببینه...  مثلا یه چیزی شنیده که فحش تو تلویزیون بدآموزی داره. خب این بابا هم داره نقد می‌نویسه، باید یه ایرادی بگیره دیگه! اینه که می‌فرمایند « این الفاظ برای گروه سنی کودک و نوجوان که همراه با خانواده به تماشای چنین مجموعه هایی می نشینند، بدآموزی به وجود می آورد. » (فعل رو داشته باشین!!) درصورتی که فحش و بدوبیراه تو این سریال حداقل ممکنه. (دست کم بین برنامه‌های تلویزیون ما) یا یه چیزی شنیده «بداهه پردازی»... فرموده‌ن «بداهه پردازی نظم سریال رو به هم می‌زنه.» آخه می‌شه سریال شبانه نودتایی بدون بداهه؟ ایراد درست و حسابی که نمی‌تونن بگیرن. چهار تا اصطلاح یاد گرفتن بلغور می‌کنن... اون‌وقت می‌گن چرا اعتیاد و فحشا زیاد شده!
یه سه چهار تا نقد(!) خیلی مضحک هم این چند روزه توی روزنامه شرق خونده‌م که حسابی فیوز پروندم: «فلان چیز خیلی خوب است! فلان چیز اَخ است! ما نتیجه می‌گیرم که باید این جوری باشد!»
 به این زردنامه ها که حرجی نیست ولی آخه یه روزنامه با این همه اعتبار و تشکیلات نباید یه ذره وسواس به خرج بده؟! همین که صفحه پر بشه کافیه؟!... فعلا فکر می‌کنم تنها نشریه‌ای که میشه نقدهای استاندارد درباره برنامه‌های تلویزیون توش پیدا کرد مجله سروش هفتگیه. (نقد سینمایی هم فقط مجله فیلم دیگه!) بقیه فقط برای تست اعصاب خوبن. آخه یکی نیست بگه آقا وقتی این کاره نیستی مجبوری؟!  (حالا شما خودشو ناراحت نکن!)

** یه مصاحبه استاندارد با مهدی مظلومی درباره «کمربندها را ببندیم»


***


سایت اینترنتی رسانه‌های تصویری: سایت شیک و به دردبخوریه... 




مهران غفوریان که به نظر مى رسید با مجموعه طنز ناموفق و ناتمام ورود ممنوع در شبکه پنج سیما ستاره بختش افول کرده است به زودى دوباره با دو مجموعه سروکله اش پیدا خواهد شد... (مشروح)
نظرات 6 + ارسال نظر
لادن جمعه 8 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 01:13 ق.ظ

مهم اینه که صفحه پر بشه!

آرمان جمعه 8 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام
دوست عزیز،شما همیشه به من میگفتی متعصب.ولی من حس میکنم حالا این عنوان در مورد خود شما صدق میکنه.من هم در مورد ایرادی که به طراحی صحنه گرفته، باهاش موافق نیستم.ولی مثلا اینکه تعدد شخصیتها برای بیننده مشکل ایجاد میکنه رو کاملا درست گفته.ولی مساله ای که بیشتر از حرفهای اون گزارشگر جلب توجه میکنه،جوابهای(بعضا)ضد و نقیض،به سوالات مشابه در دو مصاحبه است.که سعی هم شده با زرنگی و برای رفع تکلیف جواب داده بشه. مثلا یکجا گفته،بر خلاف برنامه های مشابه که ۲۰،۳۰ قسمت طول میکشه تا فضا و شخصیتها جا بیفته،ما این کارو از همون اول انجام دادیم و جای دیگه درست بر عکس،گفته که فضا و شخصیتها مثل بدون شرح پس از ۳۰ قسمت جا میفته!- یا جایی گفته ما در کار ۱۰٪ بداهه داریم و در جای دیگه گفته ۲۰٪ .- و جایی هم گفته فضای کار من بیشتر فانتزیه، در حالی که جایی گفته بود تمایل من به فضای رئالیستی است و بنظر من هم بیشتر همینطوره.- در مورد بیشتر نقدهای چاپ شده در شرق هم درست میگی.

اگه از شخصیت ها درست و بجا استفاده بشه تعددشون هیچ مشکلی پیش نمیاره. فراموش نکن این یه سریال نود قسمتیه نه یه فیلم یکی دو ساعته. اگه شخصیت ها زیاد نباشن خیلی زود کفگیر سوژه به ته دیگ می خوره ... نه؟

در مورد فضا هم مظلومی تا اون جایی که یادمه گفته بود دنبال یه فضای نیمه واقعی ــ نیمه فانتزیه با شخصیت‌هایی که نه خیلی کاریکاتوری‌ان نه خیلی رئالیستی...

الهه جمعه 8 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 03:27 ب.ظ

سلام دوست عزیز.یادمه اونوقتا وقتی یه متن تند علیه مدیری می نوشتن توی همین شرق حتی خیلی باهاش ابراز موافقت می کردی حالا چی شده که شرق بد شده و نویسنده هاش مغرض.

اتفاقا این نقدهای بدی که گفتم نقدهای مثبتی بود که برای «خانه به دوش» نوشته بودن... من نگفتم مغرض‌ان ، گفتم که منتقد نیستن. یعنی دانش و استعدادشو ندارن... اما اون مطلبی که درباره نقطه چینبود و من بهش لینک داده بودم نقد هنری نبود ، تا اونجایی که یادمه یه مطلبی بود بر ضد تبلیغات پرحجم تلویزیونی که همین حالا هم من با اون حرفا موافقم...

پیروز باشی

محمد حسین جمعه 8 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 06:28 ب.ظ

سلام ! شرق کارشه ! من هم به خانم الهه موافقم ! اما با کمی تفاوت ! آنوقتها که درباره مدیری می نوشت مخالفان مدیری باهاش موافقت می کردن ! در حالی که نقدهای خوبی نبود‌! خلاصه شرق از اول تا آخر بد نقد کرده ! و برای فروش بیشتر اینکار را می کند !

علیرضا یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 01:30 ق.ظ http://pars-tv.persianblog.com

سلام ... فعلا که باید با این نقد نویسای کیلویی یه جورایی بسازیم ... مد شده هر کی میاد تو بورسو یه جورایی بکوبن ! باید سوخت و ساخت ! شما وبلاگی برای «فتعل من» سراغ نداری ؟ ازش بیشتر بنویس ...

روی چشم! :)

کتکله شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 02:53 ب.ظ http://katakalle.com

سلام ! من یه وبلاگ طنز به نام کتکله دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد