IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

سینما چهار

 چند وقته سینما4 سری جدیدش شروع شده که نسبت به سری قبلی خیلی فرق کرده. مهم ترین تفاوتش نوع فیلمهایی هست که انتخاب میشه. فیلم های سری جدید فیلمهای اروپایی هنری هستن که غیر از همین برنامه دیدنشون تقریبا غیرممکنه. باز کردن چنین کانالی که امکان دیدن این فیلم ها رو برای علاقمندان جدی سینما فراهم می کنه خیلی عالیه. هر چند سینما4 هنوزم بدموقع پخش میشه و بخصوص اون اخبار وسطش مایه ننگه.

امتیاز دیگه سری جدید گرافیک خیلی خوبشه. اما متاسفانه بیشتر مهمونایی که دعوت میشن برای نقد و تفسیر خیلی کسل کننده هستن. به نظر شخص شخیص بنده کسی که می خواد بیاد تو تلویزیون نقد فیلم بگه علاوه بر اطلاعات تاریخی سینمایی به چند فاکتور مهم و ضروری دیگه  هم احتیاج داره: خوش صحبت بودن، بروز بودن، هوش بالاتر از متوسط و مهمتر از همه جوگیر نبودن!

 

بعضی از مهمونای محترمی که فاقد این ویژگی آخرن (و بیشتر در برنامه سینمایک رویت میشن) آن چنان احساس اهمیت و باحالی به شون دست می ده که به جای پرداختن به فیلم شروع می کنن به نمایش وجود نازنین خودشون (و accent ماهِ شون) و مشکلات جدی گوارشی برای بینندگان عزیز ایجاد می کنن! طوری که آدم فکر می کنه کلا این نقدها و صحبت های اطراف فیلم چیز بیخودی ان ولی استثناهای نادری مثل مهمونای برنامه اخیر سینما4 (پسر) با اجرای خوب و صحبتای مفید و جالبشون یاد آدم میندازن که نباید حکم کلی داد.

 

پی نوشت: حرف های علی رضا شجاع نوری تهیه کننده سری جدید برنامه.