صد سال بود میخواستم راجع به آریا عظیمینژاد بنویسم هی وقت نمیشد.
عظیمینژاد استعداد درخشان و جوان موسیقی ایرانه که به نظر من در آینده بیشتر و بیشتر ازش خواهیم شنید.
هر وقت توی یه سریال یا فیلم یا آلبوم، آهنگ خوبی شنیدین احتمال بدین که کار آریا باشه! ویژگی جالب کارای آریا اینه که بسیار متنوع هستن. مثلا حمیدرضا صدری هم آهنگساز فوقالعاده خوبیه ولی یه شباهتهای خیلی مشخصی بین کاراش هست که آدم به محض شنیدن میشناسدشون.
و ویژگی مهم دیگه تلفیق موسیقی نواحی و ردیفی ایران با موسیقی روز جهانه.
آریا نوازندهی ماهری هم هست و خیلی وقتها اسمشو تو گروه نوازندگان میببینین. سهتار رو پیش استادانی مثل تاج بخش، پیرنیاکان و ذوالفنون یادگرفته.
آریا عظیمی نژاد متولد سال 1352 در تهران و لیسانس موسیقی، نوازندگی رو از سال 66 شروع کرده و پس از مدتی شروع به تنظیم و تدوین موسیقی کرده.
جوایز جهانی هم گرفته (مثل جایزه اول مسابقات سازهای فولکلور در انگلیس) و خلاصه آوازهش به اونور آب هم رسیده. قرار بوده با "جاسلین پوک" (آهنگساز فیلم "با چشمان کاملا بسته") آلبوم مشترکی تهیه کنن که نمیدونم به کجا رسیده.
چند وقت پیش آلبومی آلبومی برای موسیقی نواحی کار کرده بوده، که به دلیل " تحریف موسیقی نواحی"!!!! مجوز بهش مجوز ندادهن. (بعد شاکی شین که چرا فرار مغزها!)
بعضی از آثارش اینان: نمایشهای آن سوی آینه، گرگ و میش، تلخ بازی قمر در عقرب، سه سال و نیم، اژدهاک، هتل عروس... ساخت موسیقی متن مجموعههای تلویزیونی نیمکت، او یک فرشته بود، روزهای اعتراض، پزشکان، کاکتوسهای بیشخصیت، زنگ آخر، کمین و خانه ما، فیلمهای کوتاه سه خواهر، کیف، درس آخر و پشت سر باد نمیاید، فیلم سینمایی عروس خوش قدم و ویدیو کلیپ برای شبکه چهار سیما، تیتراژ آخر سینما یک و آهنگهایی برای محمد اصفهانی و دیگران...
تیتراژ نیمکت و دو تا از کارای اصفهانی رو از اینجا میتونین دانلود کنین.
اینم تیتراژ "روزهای اعتراض"