IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

سه در چهار

مجید صالحی که در «ترش و شیرین» دستیار عطاران بود این بار خودش سکان رو دست گرفته بود و البته همچنان از مشاورت معلمش بهره می‌برد. کار هم درست در همون سبک و سیاق عطارانی بود: یک داستان اجتماعی بر پایه‌ی مسائل مبتلابه روز جامعه و با پرداخت واقع‌گرایانه با طنزی مبتنی بر جزئیات.
انصافا هم از پس اولین امتحانش خوب براومده بود صالحی. هر چند بخصوص در یک چهارم پایانی سریال ضعف‌های آشکاری وجود داشت. یعنی دقیقا از همون جایی که خود صالحی به عنوان بازیگر وارد میدون شد. و عجیبه که کسی که از پس هدایت گروه بازیگران با نمره‌ی قابل قبولی براومده بود در کارگردانی خودش این قدر ضعیف ظاهر شد. در واقع بدترین قسمت های سریال همون صحنه‌هایی بود که شخصیت امیر (با بازی صالحی) محور می‌شد. پرگویی اعصاب خورد کن، تیکه‌های خنک و تکرار و تکرار و تکرار! عجیب بود واقعا.

بخصوص که در این قسمت‌ها حضور سه وزنه‌ی اصلی سریال یعنی محمد کاسبی، مهران رجبی و علی صادقی به حداقل رسیده بود. این سه تا بازیگر که هر کدوم به تنهایی برای یه سریال طنز کافی هستن! در ترکیب با هم فوق‌العاده عمل کردن. در واقع خیلی از شوخی‌های اصلی و بامزه‌ی سریال فقط با اتکا به حضور و ارتباط این سه تا با هم شکل می‌گرفت. و البته اشکان اشتیاق هم گاهی وارد بازی می‌شد و موفق هم بود.
از بهترین شوخی‌های سریال یکی‌ش شوخی با سریال زیر تیغ بود (صحنه‌ی کلانتری) با بازی شاهکار مهران رجبی که کم‌کم داره به مهم‌ترین ستاره‌ی تلویزیون تبدیل می‌شه!...
این وسط شخصیت مرضیه (آی کیو!) هم جدید و جالب بود و بیش‌تر از این هم می‌شد روش مانور داد.


مشکل بی‌کاری و مهم تر از اون مشکل "فرهنگ نادرست کار" که درایت‌مندانه و به موقع به عنوان موضوع اصلی انتخاب شده بودن، در کنار چند مساله‌ی فرعی‌تر مثل دانشگاه و مسکن و شرکت‌های ریز و درشت خدماتی، صمیمانه و بدون تاکیدهای اضافه و پیام‌های بهداشتی آن‌چنانی، پرداخت شده بود و هم‌ذات‌پنداری تماشاگرانی که روزانه با مسایل مشابه دست به گریبان هستن به خوبی برمی‌انگیخت.

درسته که مجید صالحی، رفقای مطبوعاتی مهران مدیری رو نداره که فرت و فرت براش نوشابه باز کنن ولی یک کار خوب، بدون جنگولک‌بازی هم می تونه جای خودش رو بین مردم باز کنه و این چیزی بود که برای «سه در چهار» اتفاق افتاد.

و... همین دیگه! فقط می مونه آرزوی موفقیت‌های بیش‌تر برای صالحی که امیدوارم خیلی زود بتونه سبک شخصی خودش رو هم پیدا کنه و مثل عطاران راه جدیدی در سریال‌سازی تلویزیون ایران باز کنه.



پی‌نوشت: ظاهرا دلیل غیب شدن رحمان در میانه‌های سریال این بوده که محمد کاسبی (بازیگر این نقش) از تهیه‌کننده خواسته که دستمزد عقب‌افتاده‌ش رو پرداخت کنه و تهیه‌کننده هم برای تلافی از نویسنده خواسته که شخصیت رحمان از سریال حذف بشه!

نظرات 13 + ارسال نظر
الهام شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:45 ق.ظ http://sofalin.blogsky.com

سلام
نقد خوبی بود پرداختن به تک تک شخصیت های سریال
خصوصا مهران رجبی و قسمت مربوط به کلانتری و لبه تیغ.

در مورد موضوع مطرح شده ی شما و انجام کار با ارزش موافقم.
خوشبختانه سیستم شما هم بلاگ اسکای است .
میتوانیم از مدیران بلاگ اسکای بخواهیم از کلیه ی وبلاگ نویسان و کسانی که هنوز در سوگ استاد هنر خسرو شکیبایی هستند دعوت نوشتاری کند و در مراسم چهلمین روز فراق استاد از طرف بلاگ اسکای " تقدیرنامه ای" برای او و سپاس از خدمات او داشته باشیم.
نظر شما چیه؟

مهدی( وبلاگ ترانه علیدوستی) شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:15 ب.ظ http://www.taranehh-alidoosti.blogfa.com

سلام شروین عزیز
از اینکه به وبلاگم سر زدی و با محبتت من را همدرد خود یافتی خوشحالم و ارادتمند.
درد خسروشکیبایی وغم ارتحالش گمان کنم تا سالها و سالها در من ماندگار بماند. بایدخوانده باشی که به نوعی پدر معنوی ام بود واگر به سابقه ی وبلاگم هم سر بزنی می بینی که از قدیم به یادش بودم ومثل عده ای( شما بگو گلزار) به هوای قیمه ی ظهر عاشورا سینه زن مجلس امام حسین(ع) نشده ام.
بهر حال از آشنایی با شما خوشحال شدم و جریان آن نامه وعکس پور احمد را هم نمی دانستم و چه وارسته اند اهالی آسمان.
مطالبت در مورد خسروعزیزرا خواندم. سمپاتی وهواداری عجیبی داری و این ضمن کمی انتقاد،کاملاً قابل درک و فهم است. چیزی که خودم هم دوستش دارم.
از تبادل لینک استقبال می کنم.
اگر تمایل داشتی با نام ترانه علیدوستی لینک بده.
منتظرنامت هستم
مستدام باشی

مهدی یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام و ممنون عزیز
اما نام خودت را نگفتی!
چه نامی؟

الهام پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ق.ظ http://sofalin.blogsky.com

هرچه تورا یاد من آورد زیباست...
هر کاری که یاد و خاطره ی خسروشکیبایی را زنده و سبز نگه دارد بهترین است
بهتر است نامش را هم بازی نگوییم و بگوییم
گردهمایی سبز وبلاگیهرچه تورا یاد من آورد زیباست...
هر کاری که یاد و خاطره ی خسروشکیبایی را زنده و سبز نگه دارد بهترین است
بهتر است نامش را هم بازی نگوییم و بگوییم
گردهمایی سبز وبلاگی
یا هر نام زیبایی که او را بیادمان آورد...
یا هر نام زیبایی که او را بیادمان آورد...
و یک نظر دیگر هم دارم
چند وبلاگی که درین مدت خاطره ی استاد را تا اربعین عروج او زنده نگه داشتند در روز چهلم یک پست مشترک آپ کنند
چطوره؟
این پیشنهاد رو به وبلاگ های مورد نظرتان هم بدهید
مثلا آقای مهدی و عمو پرویز و ...
منتظر نظرتان هستم
میتوانیم یک پست زیبا برای یادواره ی او بنویسیم و بطور مشترگ همه با هم در روز ۹ شهریور با آن پست آپ شویم و نام و آدرس تمام وبلاگ های مشترک را هم در همان پست لینک کنیم...

الهام جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:03 ق.ظ http://sofalin.blogsky.com

بازم سلام
من هستم
مینویسم
عکس و لوگو با شما و مهدی ها و دوستان دیگر

لوگو با من. چشم...

شیدا عارف (معرف وب سایت های سینما) جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:22 ب.ظ http://SHAYDAAREF.BLOGFA.COM

سلام ...دوست عزیز به اشتباه تو پست پائینی نظر نوشتم...مگه این غم نبودن عمو خسرو میذاره ...من بعد رفتنش نفهمیدم ۵روز ۶ روز چند روز مدام گریه کردم و خواب که اصلا ...هنوز نمی دونم چه کار میشه کرد ...اصلا نه توان شاعرانگی دارم نه قلمی که غمم رو نشون بده...فقط تو رو خدا یه کاری بکنیم عذاش هنوز باهامونه...نمی تونم اروم بگیرم این نوشته های مهدی هم که دوباره غم رو برامون زنده می کنه....شروین عزیز حتما به من اطلاع بده و حسابی تبلیغ کن واسه هر تصمیمی که برای چهلم گرفتی...

چشم حتما...

الهام جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ب.ظ http://sofalin.blogsky.com

سلام
شروین جان
من با چند تن از دوستانی که خوب مینویسند صحبت کردم
آنها هم مینویسند .می توانیم از بین نوشته ها یا از مجموعشان بهترین را بنویسیم
فقط در مورد عکس من فکر میکنم آرشیو مهدی در وبلاگ ترانه علیدوستی باید غنی باشد
ضمنا دعوت را هم شروع کردم
بازم ممنون از فکر اتحاد سبز

ممنون. پس به دوستانت هم بگو اگه عکسی لازم داشتن اعلام کنن تا با کمک هم تهیه کنیم :)

الهام شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:38 ق.ظ

متن ادامه داره شروین جان این دو سه تا نظر آخرو حذف کن و اگه میشه فعلا تایید بذار برای نظرا که من بتونم متنو کامل برات بفرستم و هر کار دیگه ای که لازمه انجام بدیم

الهام شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:25 ب.ظ http://sofalin.blogsky.com

سلام شروین جان
من متن رو میفرستم
ویرایش و سایر موارد با شما البته از مهدی هم برای عکس می توانی کمک بگیری.

بعد دعوت از دوستا و همکاران وبلاگ نویست برای درج این متن در روز ۵ شنبه ۷ شهریور با خودت
ما هم هر کدام به وبلاگ هایی که تمایل دارند متن را خواهیم داد
در مورد قضیه ی سکانس نویست هم هر وقت خودت خواستی بگو می تونیم اونو قبل از قضیه ی مشترک نویسی چهلم ردیف کنیم.

[ بدون نام ] شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:31 ب.ظ

راستی لوگو هم خوبه . فقط بنظرم رو رنگاش یه کم بیشتر کار کن
یه کم شارپ تر باشه و زنده تر
متنو که ویرایش کردی برام بفرست

الهام دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:26 ق.ظ http://sofalin.blogsky.com

سلام شروین جان
متن نوشته شده و لوگوی شما را دیدم.
نمی دونم تصمیمتان چیست
با چند نفر از دوستان دیگر هم که مشتاقند در این کار گروهی شرکت کنند صحبت کردم.همه مایل هستند که یک متن خوب به هوراه عکس مناسب را در صفحه ی اول وبلاگشان در تاریخ ۷ شهریور یعنی پنجشنبه ی همین هفته داشته باشند
من متن رو نوشتم و برای شما و چند تن دیگر فرستادم
از آقای مهدی هم فعلا خبری ندارم ر چند که گفته بود با طرح موافق است
ضمنا در مورد متنی که شما داده بودید هم با چند نفری که صحبت کردم معتقد بودند که در آن ایام همشون از این نوع کامنتها داشتند و من خودم معتقدم می توانیم آنرا هم بصورت لینکی کشترک داشته باشیم
به هر حال من با کمک یکی از دوستان متن را ادیت کردم.منتظر نظر شما هستم ضمن اینکه شما هم قرار بود متن را بخوانید و آنرا ویرایش کنید و باز هم قرار بود تا قبل از چهلم درمورد اون جریان سکانس زیبا هم اقدامی کنید!

به هر حال امروز تا آخر شب به من بگید که نظرتون چیه و می خواهید چی کار کنید.
منتظر هستم

الهام دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:19 ب.ظ http://sofalin.blogsky.com

سلام شروین جان
خبری از شما نیست
این لینک رو ببین و نظرت رو بگو

خوشحال میشم که باشی و لینکت رو به عنوان پیشنهاد دهنده ی این طرح داشته باشیم
عجیبه یهو غیب شدی!
http://sofalin2.blogsky.com/1387/06/04/post-1/

الهام سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:50 ب.ظ http://SOFALIN.BLOGSKY.COM

سلام شروین جان
تا جایی که شد متن را کوتاه کردم
تعدادی از دوستان وبلاگ نویسمان اعلام آمادگی کردند که در طرح اتحاد سبز شرکت کنند
ببین من قبلا هم انجام اینجور کارهای مشترک رو دیده بودم
البته نه با این وسعت و یا به مناسبتی مثلا وبلاگ های مربوط به ناصر عبداللهی روز پدر همه با هم با آهنگی احمد ثانی آپ کرده بودند.
این کار زیباست نمی دونم چرا موافق نیستی
اما گفته بودی متن را کوتاه کنم تا جایی که امکانش بود اینکارو انجام دادم
هر کار دیگری که داری انجام می دی بهم بگو و ضمنا در این طرح هستی بلاخره یا نه؟
ببین قراره در انتهای متن لینک تمام وبلاگهایی که مشترک روز ۵ شنبه آپ میشوند را قرار دهیم و اگر تو هم باشی که امیدوارم باشی هم لینک وبلاگ و هم اون لوگو و لینکی که برام فرستادی.
شروین جان قبول کن که با فرهنگ ایرانیها همین مقدار کار گروهی هم عجیبه
در مورد سکانس های مورد علاقه هم نمی دونم چی کار کردی
می تونیم اینکار رو ادامه بدیم تا اگر چهلم تمام شد خسرو از یاد همه نرود و همیشه تازه باشد
هر کاری هم در این زمینه انجام دادی من هم هستم
سکانس مورد علاقه ام که البته یکی دو تا نیست اما آماده دارم
البته بدون عکس
به من بگو در طرح هستی و اون لینک مربوط به چهلم رو هم قرار بدم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد