IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

چرا این بار به طنز عطاران نمی‌خندیم؟

از همون پلان اول که جنازه رفت رو هوا گفتم ای وای! کل ستاره‌های کمدی سینما و تلویزیون رو هم که جمع کنی، وقتی حرف، حرف مرگ باشه جای زیادی برای خنده و تفریح نمی‌مونه.

کمی بعدتر فهمیدم تلخی ماجرا به مرگ منحصر نمی‌شه و این دفعه عطاران و صحت تصمیم گرفته‌ن در لفافه‌ی شوخی و خنده چند تا سیلی آبدار محکم بذارن تو گوش‌مون! اون موقع از دست‌شون عصبانی شدم چون خودم رو فقط برای خنده و تفریح آماده کرده بودم ولی حالا خوشحالم که عطاران از فرصتی که به دست آورده و از استعداد نابش، داره برای نشون دادن غده‌های چرکی و زشت و سیاه جامعه استفاده می‌کنه. این سیلی‌ها درد داره؛ حال‌مون رو بد می‌کنه؛ برق از سرمون می‌پرونه... ولی تا کی خودمون رو بزنیم به اون راه؟!



علت این که این تصویر زشت، این قدر عصبانی‌مون می‌کنه و نمی‌تونیم مثل همیشه چشم‌مون رو ببندیم و بگذریم، دقیقا اینه که این تصویر، واقعی‌یه. عطاران داره بلاهت و نکبت و شقاوت و پست فطرتی‌هامون رو بدون رودربایستی به رومون میاره و ما تحمل واقعیت رو نداریم. دیگه نمی‌تونیم بخندیم چون سوژه‌ی خنده خودمون‌ایم!



بارها و بارها اون مراسم احمقانه و مزورانه‌ی عزاداری رو دیدیم؛ اون دختر سیبیلوهای ابله خرمقدس، اون حاج آقاهای جانماز آبکش همه کاره، اون دله بازی‌های ذلیلانه برای یک لیتر بنزین یا یک ظرف غذا، بچه‌های کوچیکی که وسیله‌ی حمل و نقل مواد مخدر یا کیسه‌ی بوکس و زیرسیگاری پدر و مادرهای خمارشون می‌شن، مرده خوری، ‌برادر کشی، تن‌پروری و انواع و اقسام کثافت کاری‌های کوچیک و بزرگ رو هر روز داریم می‌بینیم و می‌دونیم که وجود داره؛ می دونیم هزار بار بدترش وجود داره؛ و همینه که اذیت‌مون می‌کنه.



طبیعی‌یه که در برابر کمدی‌های فانتزی و بازاری مهران مدیری،‌ طنز و هجو واقع‌نمایانه و دردناک عطاران، طرفداران کم‌تر و دشمنان سرسخت‌تری داره اما مهم نیست. همین داد و فریادهایی که از هر طرف بلند شده نشون می‌ده این سیلی‌ها داره اثر خودش رو می‌ذاره. قطعا جامعه رو نمی‌تونه یک ماهه متحول کنه ولی همین که چند لحظه به‌ش فکر کنیم خودش قدم بزرگی‌یه.



مرسی عطاران عزیز،‌ مرسی صحت عزیز، و مرسی آقای ضرغامی که در این خفقان و بی‌هوایی که سینما و تئاتر و نشر رو به کما فرو برده، همین روزنه‌ی کوچیک رو با وجود تمام فشارها باز نگه داشتین. مرسی!





نظرات 9 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:00 ق.ظ http://Www.Love.Blogsky.Com

عالیه. کارتون خیلی عالیه.

arash یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:12 ب.ظ

ba aze salam va khaste nabashid khedmate shoma matlabe vaghean jalebi bud va haghighat ham dare vali dar 1 mored ye meghdar bi ensafi kardid unam dar bareey tanzhaye mehran modiri tanzhaye ishun ham sarshar az mohtavaye ejtemaie va moshkelate ejtemaie atrafemun hast.
dar kol kashte nabashid dastetun ham dard nakone be khatere matlabe khubetun

mohsen یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:35 ب.ظ

kamlan ba shoma movafegham

مسعود یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:00 ب.ظ

سیاسیش کردی دختر سیبیلوهای ابله خرمقدس، اون حاج آقاهای جانماز آبکش همه کاره، کجا بود

سیاسی؟ سیاسی که نه، اجتماعی...

اشکان یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 ب.ظ

کاملا با حرف های شما موافق هستم و خوشحال از اینکه کسایی هستند که پیام های اخلاقی این مجموعه رو گرفته و سطحی به موضوع نگاه نکرده اند !!

الهام شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:20 ب.ظ http://SOFALIN.BLOGSKY.COM

خوشحالم
منم مثل اشکان
آخه هستیم هنوز کسانی که با چشم بازتری میبینیم
از ضمیر ما استفاده میکنم
نه از روی خودخواهی
فقط بخاطر اینکه درینمورد واقعا به خودم بالیدم که منهم جزو گروهی بودم که به بزنگاه به دیده ی بصیرت نگاه کردند.
با موضوعی مشابه بروزم

رویداد های هنری ایران دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:39 ب.ظ http://iranianarts.blogfa.com/

خسته نباشید عالی بود...

طیبه سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ق.ظ http://labkhandekhoda-110.blogfa.com


شروین جان سلام
تو خوبی؟
طیبه ام ....من تازه یه هفته هست با وب ترانه علیدوستی اشنا شدم از تو نظرای چهله نشینی عمو خسرو هم نظرای شما رو خوندمو امروز هم اومدم به وب خودتون ....
منم دردم مثل شماست ..یه درد مشترک....درد منه مرده پرست هم مثل شماست .....
بذار اول یه چیز رو بهتون بگم که چه قدر از این مطلب" بزرگواری کنید دست از سر هامون ما بردارید! همین..."خوشم امده. اره... حرف دل من و زدی مرسی
خیلی خوب بیان کردی...خیلی ....... ما مرده پرست‌ایم. شما بفرمایید به زنده‌ها برسید. بفرمایید خواهش می کنم.
منه داغون خیلی وقته تصمیم گرفتم برا زنده نگه داشتن ....نه ..میگم زنده نگه داشتنا ، اما تو دلم یه چیز دیگه است ..اره بذار همه بدوننن برا دل تنگ خودم میخوام وب بزنم نه برا عموخسرو ...اصلا به چه درد اون میخوره .....
ببخشیدا ولی چه قدر مزخرف گفت گلزار ....دیدی تو رو خدا چه جوری داشت سنگ خودش و به سینه می زد ...پسره ی.....
اوف خدا چه صبری داری....
همون طور که عرض کردم من به حرمت دلی که صادقانه عمو خسروشو دوست داره و به خاطر دیدن بازی اون تا ساعت 2 بیدار می مونه ...به حرمت تمام اون اشک هایی که از 28 تیر تا الان از چشم خودم وبقیه به خاطر عمو خسروبارید ...به خاطر حمید هامون که حتی تو زندگی منی که هم سن فیلم هامون هستم هم جاری شده ....به خاطر چشمای گریونی که دیگه نمی تونه هنر نمایی بازیگر ...نه بازیگر نه ....هنرنمایی رفیقش، دوستش، عموش...عاشـــــــــق ترین مرد رو ببینه ...و به خاطر خیلی چیزای دیگه که بغض امون نمیده بگم میخوام وب بزنم کمکم کنید ...نمی دوننم ولی احساس میکنم به کمک شما جماعت عاشق نیاز دارم از اقا مهدی هم کمک خواستم چند وقتد دیگه که قالبش درست بشه شروع میکنم .تنهام نذارید .....اون جا فقط جای ا دمای عاشقیه که میتونن عشق و با تار و پودشون حس کنن ...
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش
من خیلی خیلی دلم برا عمو خسرو تنگ شده .....
نمی دونم چی بگم فقط امیدوارم با لطف خدا و بزرگواری شما دوستان بتونیم حرمت خیلی چیزا رونگه داریم.و نذاریم از بین بره........

در پناه حق ...یا علی مدد.

شیدا عارف(معرف وب سایت های سینما) یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:09 ب.ظ http://SHAYDAAREF.BLOGFA.COM

سلام
شروین جان
ممنون
بله لینک بسیار خوبی بود
واقعا متشکرم که معرفی کردی...
دیگه کم پیدا نشی....!
قربانت
فعلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد