IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

کنعان

با این که خیلی وقته تو مود سینما نیستم (آخه کدوم سینما؟!) کنعان رو با تمام گرفتاری‌هام رفتم دیدم. مطمئن بودم مانی حقیقی فیلم بد نمی‌سازه و حق داشتم.

به نظر من داستان کنعان (که از روی یک داستان کوتاه خارجی اقتباس شده) بیش از هر چیزی درباره‌ی مذهب بود!! به نظر من شخصیت زن داستان، دچار پوچی شده بود و به یه بهانه،‌ به یه معنی‌تراشی برای زندگی احتیاج داشت. از همین زاویه با نظر ترانه علی دوستی خیلی موافق‌ترم تا خود مانی حقیقی. حقیقی تو مصاحبه‌ش با مجله فیلم گفته برای این دختر متاسفه که می‌مونه و از رفتن و ادامه‌ی تحصیل چشم‌پوشی می‌کنه. ترانه اما گفته بود که این تصمیم به نفعش بوده.

به نظر من هم دختره اگه می رفت هم به جایی نمی‌رسید. اگه قرار بود چیزی بشه تو همون دوره‌ی لیسانس می‌شد! اون فقط یه بهانه لازم داشت برای توجیه کردن خودش و این بهانه رو پیدا کرد.

و درک ترانه از داستان و شخصیت عالی بوده به نظرم!

نکته‌ی جالب دیگه‌ی مصاحبه‌ی حقیقی، روی آب ریختن پته‌های تهیه کننده (آقای شایسته)  بود که چه جوری همسرش یعنی افسانه بایگان رو به فیلم تحمیل کرده و حتی سر انتخاب نماها چه پدری از حقیقی درآورده. حالا من نسبت به افسانه بایگان سمپاتی دارم با این حال باخبر شدن از این قضایا خیلی حالم رو بد کرد. اگه مانی حقیقی، پسر لیلی گلستان و نعمت حقیقی، خواهرزاده‌ی کاوه گلستان و نوه‌ی ابراهیم گلستان، برای یه فیلم معمولی این قدر مکافات داشته باشه تکلیف بقیه چی‌یه؟! 



نظرات 4 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:49 ب.ظ

سوال خوبیه!...

طیبه پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ق.ظ http://1323-1-7.blogsky.com

سلام
خوشحالم بالاخره اپ کردید...
دلم می خواد کنعان رو ببینم اما هنوز این جا اکران نشده..!!!


تکلیف بقیه چی‌یه؟
...؟؟؟؟؟؟
راستی از" حرف دهن " خیلی لذت بردم خیلی...
موفق باشی شروین جان
یا علی

سعید چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام. من به سینما علاقه مندم. بنده با آقای سیدرضا صائمی در یک ساختمان اداری کار میکردیم. من چند طبقه پایین تر. ایشان را جابجا کردند به جرم فساد اخلاقی. اما چند ماه بعد از وزارتخانه اخراج شد به جرم رابطه جنسی نامشروع. میتوانید خودتان تحقیق کنید. چرا سینمای ما اینقدر کثیف شده که به منتقدان آن هم سرایت کرده است؟! برایش متاسفم. آخر آدم دیگر به که میتواند اعتماد کند؟ شما بگویید!

منحصر به سینما نیست؛ حتی قصه امروز هم نیست... به این زودی‌ها هم درست بشو نیست!

طیبه پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 ق.ظ http://1323-1-7.blogsky.com/

سلام
موافقم ...حق باشماست شروین جان ...

به هیچ کس خبر نمی دم تاشما بیاین ببینید و نظرتون رو بگید...
.
.
.
منتظرما...
درپناه خدا
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد