IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

یاد ایام

برنامه کودک و نوجوان شبکه یک می خواد بر اساس رای بچه های دیروز و امروز بهترین مجری این چند سال رو انتخاب کنه. نامزد ها به دو گروه «مجری های پخش» و «مجریهای برنامه ها» تقسیم می شن. 
گیتی خامنه ای، الهه رضایی، ایرج طهماسب، بهرام شامحمدلو (آقای حکایتی)، حسین رفیعی، امیر مدرس و... از نامزدهها هستن.
برای اعلام رای تون می تونین از ساعت ۹ تا ۱۷ با شماره تلفن ۲۰۱۹۰۰۰ تماس بگیرین... 

سریال طنز جدید



تصویربرداری سریال طنز «آپارتمان جدید» به کارگردانی پریسا بخت آور (کارگردان «پشت کنکوریها»)در 26قسمت 45 دقیقه ای در شبکه۳ ادامه داره.
این سریال با نام موقت «آپارتمان جدید» داستان زنی به نام زمانه خانم است که چند واحد آپارتمان دارد و برای گریز از تنهایی تصمیم می گیره آنها را به زوجهای جوانی اجاره بده. به همین منظور ، جوان پرشوری را به نام مسعود به عنوان مباشر انتخاب می کند که در ادامه جستجو و انتخاب زوجهای جوان برای استقرار در آپارتمان های مذکور و شرط و شروط خاص زمانه خانم ، ماجراهای پیچیده ای را که دستمایه اصلی این سریال طنزه ، پدید میاره. امیر جعفری ، بهاره رهنما ، سعید آقاخانی ، کتایون ابراهیمی ، ریما رامین فر ، نگار فروزنده ، الهام چرخنده ، محسن قاضی مرادی و...ازجمله بازیگران این سریال هستن.

***
شبکه ۵ دوباره داره تله تئاتر «مدرس» رو پخش می کنه! (با بازی خسرو شکیبایی، سیروس گرجستانی، سعید امیرسلیمانی و ...) جالبه!

***
آدرس سایت رضا میرکریمی، کارگردان فیلمهای «زیر نور ماه» و «اینجا چراغی روشن است» رو به لیست کنار صفحه اضافه کردم.

مسافر ویژه

«قاسم جعفری کسی که در لیست سیاه 66 نفره ممنوع شدن از فعالیت در سازمان صداوسیما بود. در سال های اخیر پول های کلانی از قبل سریال های شبکه سه به جیب زده به طوری که توانسته با جلب نظر این شبکه در سال 82 دو سریال همزمان با عناوین مسافر هند و فقط به خاطر تو، بیش از 500 میلیون تومان را دریافت کند.

قاسم جعفری که از حمایت شدید وزارت اطلاعات و امنیت برخوردار است، علی رغم اینکه به دستور لاریجانی باید رفع وظیفه می شد ولی همچنان باقی ماند و در حالی به فعالیت های خود ادامه می دهد که همسرش صدیقه صحت عنوان تهیه کننده برای وی پیدا کرده و البته سریال های دوم و سوم را به کارگردان های گمنام می سپرد.

جالب از همه داستان بی مایه مسافر هند است که تنها با هدف معرفی شیلا خداداد و توجیه مسلمان شدن وی ساخته شده و البته در پایان منفعت خاصی برای فرهنگ ایران نخواهد داشت و البته حساسیت های مختلف هندی های مقیم و سفارت هند را نیز بوجود آورده است.

ای کاش جناب لاریجانی یک بار به دقت این سریال را ببیند تا متوجه شود مشاوران امین ایشان نظیر جناب علیرضا برازش چه عصاره های تاریخ گذشته ای را با میلیون تومان برای قاسم جعفری گرم و نرم می کنند و به خورد دستگاه ایشان      می دهند.»

 

نقل از وبلاگ باحال «روی آنتن صدا و سیما» که بدجوری داره پته بعضیا رو روی آب می ریزه! البته یه جورایی مشکوک می زنه! ولی به هرحال جالبه...  

 

 

سیابازی

واضح و مبرهن است که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمام تلویزیون های دولتی دنیا حجم پیامهای بازرگانی زیاده و به منظور رسیدن به پول از جوادترین روش های ممکن (مثل آگهی میان برنامه و زیرنویس های بیریخت بیجا) هم ابایی نیست. اینو داشته باشین...
 تو برنامه پنجره شبانه ۵ شنبه پیش تو قسمت نظرهای مردمی هی یه سری از صداهای ظبط شده مردم رو پخش کردن که از زیادی این آگهی ها شاکی بودن. ما رو میگی؟ دهنمون یه متر وا موند که چه عجب! آفتاب از کدوم طرف در اومده اینا انقدر مهربون شده ن؟! که چند لحظه بعد جواب مجری برنامه به بیننده ها دوزاری مونو صاف کرد. ایشون فرموده ن چون مجلس شورای اسلامی صدا و سیما رو ملزم کرده که ۷۰ میلیارد از درآمدشو از محل آگهی ها تامین کنه چاره ای جز این ندارن!!!  

توپس!

در راستای بحث تلویزیون توصیه می کنم این فلش باحال رو ببینین!

یه مشت سریال درپیت

خب به سلامتی «مسافری از هند» هم تموم شد. به همین مناسبت می تونین اینجا حرف های «ایرج نوذری» رو بخونین. محض خنده بد نیست. اینجا هم یه مصاحبه با شیلا خداداد هست. ضمنا فکر می کنم به زودی فیلم «قلبهای ناآرام» با بازی او اکران بشه.

از فردا پخش سریال «بچه های خیابان» (به جای هتل) شروع میشه. فکر می کنم بدک نباشه.
سریال احتمالا چرند «امروز  دیروز  فردا» هم دوشنبه ها ساعت ۷ از شبکه ۵ پخش میشه.
کانال سوم هم برای اینکه خدای نکرده یه وقت دلمون واسه شاهکارای سیروس مقدم تنگ نشه داره هر شب «روزها زندگی» رو پخش می کنه. بعد از تموم شدن این اثر تاریخی، سریال طنز مهران مدیری (نقطه چین) پخش میشه.

همون طور که شاید توجه کرده باشین در هفته های اخیر  موج بزرگی از سریال های تکراری ــ اون هم از نوع در پیت ــ راه افتاده. یعنی هیچ کدوم از اینها ــ منهای «کیف انگلیسی» ــ ارزش دو بار که چه عرض یه بار دیدنم ندارن. در حالی که هستن مجموعه هایی که آدم دلش می خواد دوباره ببینه: هزاردستان ،‌ سردار جنگل ، از سرزمین شمالی ، ارتش سری ... 

پشت صحنه «هزار دستان»

فیلم پشت صحنه سریال «هزار دستان» به شبکه ویدئویی پیوست!
باید جالب باشه...

مافیای شریفی نیا


خبرنگار سروش  به سیروس گرجستانی:
جالباست‌ که‌ شما و آقای‌ فتحعلی‌ اویسی‌ از بازیگرانی‌ هستید که‌ بعد از سالها فعالیت‌ و بازی‌ در نقشهای‌ متفاوت‌ که‌ هر کدام‌ به‌تنهایی‌ قابل‌ توجه‌ بوده‌اند، یک‌دفعه‌ به‌ خاطر بازی‌ در یک‌ سریال‌ طنز مورد توجه‌ قرار گرفته‌اید و انگار تازه‌ کشف‌ شده‌ باشید.


ــ متشکرم‌ که‌ این‌ را گفتید. این‌ ضعف‌ انتخاب‌ بازیگر در سینما و تلویزیون‌ ماست. الان‌ اکثر کارگردانها مرا نمی‌شناسند، چون‌ بازیگران‌ را شکار نمی‌کنند. وقتی‌ می‌خواهند فیلمی‌ بسازند یک‌ نفر را انتخاب‌ می‌کنند که‌ او بازیگران‌ را انتخاب‌ کند و این‌ فرد هم‌ دوستان‌ خودش‌ را دعوت‌ به‌ کار می‌کند. مثلاً شاید مهرجویی‌ الان‌ مرا نمی‌شناسد. شاید اصلاً ایشان‌ تلویزیون‌ هم‌ نگاه‌ نکند. بیضایی‌ هم‌ همین‌طور. به‌ خاطر همین‌ باندبازی‌هاست‌ که‌ یک‌ بازیگر در یک‌ فیلم‌ جنگی‌ بازی‌ می‌کند و باز هم‌ شبیه‌ همانی‌ است‌ که‌ در یک‌ فیلم‌ خانوادگی‌ ظاهر شده. خب، برای‌ تماشاگر تکراری‌ می‌شوند. مسلماً من‌ یا آقای‌ اویسی‌ یک‌شبه‌ به‌ حس‌ این‌ نقشهای‌ متفاوت‌ نرسیده‌ایم...

 

این چندمین باره که می بینم بازیگری از تشکیلاتی که به نام «انتخاب بازیگر» راه افتاده ، شاکیه و اونو یه جور باندبازی می دونه.

وقتی هم که حرف از «انتخاب بازیگر» به میون میاد ، خواه نا خواه  اولین کسی که به ذهن می رسه محمدرضا شریفی نیا ست. درباره او میگن که از از این راه کلی امتیاز مادی و معنوی! نصیب خودش کرده. به عبارت دیگه: دم شریفی نیا رو دیدن همان و نقش دست اول تورکردن همان!   

استقبال بی نظیری هم که ازکلاس های بازیگریش میشه درواقع به همین خاطره و نه به دلیل اعتبار علمیش...

 

حالا راست و دروغش گردن اونایی که «میگن»!

***

احتمالا با تموم شدن سریال «هتل» سریال «دیروز ،‌امروز ، فردا»ن به کارگردانی مسعود شاه محمدی به جاش پخش میشه. به گفته تهیه کننده ش،  این سریال دارای فضای فانتزیه و نمی‌ شه از اون به عنوان کاری طنز یاد کرد.

داستان سریال ”‌دیروز، امروز، فردا” در مورد زن جوانیه که دچار برق گرفتگی شده ودر اثر  این اتفاق قدرتی خارق‌العاده به دست آورده  که می تونه حوادث رو پیش‌بینی کنه. بنابراین او و خانواده‌ش هر بار درگیر حل یک مشکل و جلوگیری از حادثه‌ای می‌شن         
بهروز بقائی ، رامین ناصر نصیر ، سحر غمخوار و داریوش اسدزاده از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

از اونجایی مسعود شاه محمدی هیچ نقطه روشنی در کارنامه سریال سازیش نداره بعید می دونم این سریال مالی باشه!

 

فیلم کوتاه در تلویزیون

در برنامه این هفته نمایش آثار کوتاه که هر هفته روزهای شنبه و چهارشنبه قبل از ساعت 21 شبکه اول پخش می‌شه، سه فیلم کوتاه و انیمیشن از تولیدات سینمای ایران به نمایش در میاد:  فیلم انیمیشن «هویت» به کارگردانی جعفر مالمیر و به مدت زمان 4 دقیقه ، فیلم کوتاه «تنها با زمین» ساخته وحید موساییان به مدت 16 ، و در آخر انیمیشن «برمه».

سینما یک




چند روزیه که سایت شرکت سروش راه اندازی شده. این سایت که مشخصا برای ایرانیان خارج از کشور تدارک دیده شده نسبت به بقیه سایت های  فوق العاده بی ریخت صدا و سیما و سازمان های وابسته به اون، طراحی آبرومندانه تری داره.

تعداد زیادی از سریالها و فیلم های تلویزیونی و همین طور قطعات مختلف موسیقی از طریق این سایت قابل دسترسی (در واقع خرید!) هستن.


***
برنامه «سینمایک» بالاخره از ۵شنبه  با فیلم «به نام پدر» پخش اش شروع شد. چشمگیرترین ویژگی این برنامه به نظر من وله های هنرمندانه و دکور خوبش بود و البته اهمیتی که برای بازخورد کارشون قائل شده ن؛ تا اونجا یک پایگاه اینترنتی ترتیب داده ن تا هرچه بیشتر از نظر بیننده ها آگاه بشن. این تو تلویزیون ما که اصولا کسی کاری به بیننده نداره و هر کسی واسه عمه خودش برنامه می سازه یه اتفاق محسوب میشه! (گرچه با توجه به پسوند irib.ir بعید می دونم ایمیلش کار کنه!)                        
اما بیشتر از همه، آنونس برنامه آینده ش  آب از لب و لوچه  سرازیر  می کرد: نمایش «بودن یا نبودن» عیاری و جلسه پرسش و پاسخ بین او و کیومرث پوراحمد.                                        
تو برهوت سیمای جمهوری اسلامی همین هم برای  ذوق مرگ شدن کافیه!