IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

کمربندها را باز کنید!




با عرض تبریک و تسلیت (یه گروه‌های مخالف و موافق!) سریال «کمربندها را ببندیم» هم تموم شد و تا اطلاع ثانوی به تاریخ پیوست...
قسمت آخری با اینکه موضوعش چیپ و چرت بود در سایه شوخی‌های فی‌البداهه فتح‌علی اویسی نجات پیدا کرد... بخصوص اون بازی‌هایی که با لباس فارغ‌التحصیلی درآورد خدا بود! (با منگوله کلاه یا عباش که مثل آخوندا گرفته بود راه می‌رفت) من که دل‌درد گرفته بودم. خود بازیگرا هم به زور خودشونو نگه داشته بودن.
یه جا هم (اول‌هاش) جعفری به ملکی که تو نقش خندید گفت «خوب شد خندیدی داشتم می‌مردم!!» :)

خلاصه دم همه‌شون ــ بخصوص بازیگرا ــ گرم. فقط کاش این دم آخری با اون حجم افتضاح از تبلیغات مستقیم و نفرت‌انگیز کارو خراب نمی‌کردن. (خاک تو سر هرچی سامسونگ و پروتون و کلمبس و چای شهرزاده که مشاور تبلیغاتی شون این قدر خنگ و بی‌اخلاقه!) 

پی نوشت: حرف های خشایار الوند (نویسنده) و مهدی مظلومی (کارگردان) درباره سریال.

پی نوشت2: مصاحبه با شیخ سعید فلوس موجود




***

چند نکته پراکنده مثبت و منفی درباره قسمت پشت صحنه سریِال "کمربندها را ببندیِم":

 

  • قسمت معرفی عوامل پشت صحنه خوشبختانه خیِلی کوتاه  و طوری بود که حوصله آدم سرنمی رفت.
  • حرف و سخنرانی و افاضات اضافه نداشت.
  • صدای موسیِقی پس زمیِنه بیخودی بلند بود و حرف های بازیگرا و کارگردان که می تونست خیِلی هم جالب باشه شنیِده نمی شد.
  •  متنوع و نسبتا شسته و رفته بود.
  • هیِچ کدوم از نویِسنده ها رو نشون نداد.
  • نکته خلاقه خاصی نداشت.
  • از یه سریال صدوخورده ای قسمتی پربیننده، آدم دلش می خواد پشت صحنه مفصل تری ببینه. (دست کم می تونستن دو قسمت پشت صحنه داشته باشن)


 

مهران مدیری تولید کار تازه خود را از نیمه بهمن ماه آغاز کرده است. وی درباره این مجموعه طنز گفت: این مجموعه تلویزیونی که قرار است در ایام تعطیلات نوروز پخش شود «جایزه بزرگ» نام دارد و تصمیم دارم برای 15 قسمت با مدت زمان 45 دقیقه بسازم.
مدیری درباره انتخاب بازیگران سریال «جایزه بزرگ» گفت: تا به امروز بازیگرانی چون جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم و محمدرضا هدایتی و سیامک انصاری برای بازی در این کار انتخاب شده‌اند البته خودم هم در این مجموعه بازی دارم. البته تا به امروز با وجود مشخص شدن بازیگران اصلی هنوز تمام بازیگران انتخاب نشده‌اند، همچنان در پی انتخاب بازیگر نقش زن این مجموعه هستم.
کارگردان «جایزه بزرگ» در مورد داستان‌های این مجموعه گفت: فیلمنامه این مجموعه توسط سروش صحت نوشته شده است و محمدرضا آریان نیز در نوشتن فیلمنامه با سروش صحت همکاری داشته است.
وی در ادامه افزود: این مجموعه را به تهیه کنندگی مجید و حمید آقاگلیان برای گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما می‌سازیم. (منبع: هم وطن سلام)



***
وبلاگ از زبان آنها با دو تا مصاحبه جدید بروز شد.
اینم یه یادداشت درباره کنسرت مهران مدیری.

آیا پیمان قاسمخانی ته کشیده است؟




این قسمت امشبی سریال کمربندها (قسمت اول هواپیما ربایی) جداً قابل تامل بود. البته... از اون لحاظ!

داستان چیه؟ سوژه های پیمان تموم شده؟ خب ممکنه. صابون سازی که نیست؛ باید "فکر" تولید بشه؛ و این هم نیروی ذهنی زیادی می طلبه که در مدت زمان محدود از عهده یک نفر خارجه.

پس در این صورت چراسراغ نیروهای تازه نمی رن؟! یعنی تو این کشور 70 میلیونی دیگه نویسنده پیدا نمیشه؟

جواب البته واضح و مبرهنه: اینجا هم همون شرایط و روابط فاسدی که تو بقیه قسمت های کشور عزیزمون افتضاح به بار میاره برقراره. کافیه تقی به توقی بخوره و یه کاره ای بشی. بعد درها رو می بندی و با فک و فامیل و دوست و آشناهای محترم مشغول بخور بخور می شی و حسابی بارتو می بندی تا وقتی که نوبت یه خوش شانس دیگه برسه.

خب... خر آقا پیمانم که از پل گذشته. سرپرست نویسنده ها هم که هست؛ کی جرات داره بگه بالای چشمت ابروئه؟ ریش و قیچی دست خودشه. زن و برادر و زن برادر عزیزشم آورده و با هم دیگه کاغذ سیاه می کنن و پول می گیرن. هر قضیه رو هم انقدر کش می دن که قسمت های بیشتر و در نتیجه پول بیشتری داشته باشه. کی به کیه!

 

ولی حیف! من یکی که واقعا دلم برای اعتبار پیمان می سوزه که داره این جوری هدر می ره. چون _ برخلاف فک و فامیلاش! _ پیمان واقعا با استعداده و سالها دویده تا به اینجا برسه. اگه از وسوسه پول می گذشت و این فرصت رو صرف تربیت و هدایت نیروهای تازه می کرد به قول فتل چه دوغی می شد!

مقصر اصلی کدومه؟ صدا و سیما، حکومت، سیستم یا... این ژن معیوب حریصِ حسودِ کم بینِ خودخواهِ بدبختِ ایرانی؟

 

 

جمله قصار: از ایرانی جماعت نه استاد درمیاد، نه شاگرد!  

توضیح: چون هر چیزی جنبه می خواد.

تبصره: استثنا همیشه هست!
    
پی‌نوشت: قسمت دومش خیلی بهتر بود و خوش‌بختانه ملکی‌ش هم بیشتر بود

پی نوشت2: با تمام این اوصاف "کمربندها را ببندیم" بهترین سریال شبانه ایه که تا به حال پخش شده ...