IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

 

احتمالا _ که نه حتما_ این آدرس های ایمیلی که زرت و زرت از زیر صفحه تلویزیون رد می شه و از بینندگان عزیز تمنا می کنه نظرات و انتقاداتشون رو ارسال کنن دیدین. خب ، تا حالا امتحانشون کردین؟

اگه نکردین بذارین بگم چه اتفاقی می افته تا به نمک قضیه پی ببرین: ایمیل شما در عرض چند ثانیه برگشت می خوره! ...  به همین سادگی ، به همین خوشمزگی!

اما شما دلسرد نشین و راههای دیگه ای رو (مثل 162) امتحان کنید. نمک بیشتری گیرتون میاد! حالا اگه باز هم احساس می کنید  به نمک بیشتری احتیاج دارین ، سعی کنین نظرات و انتقادات سازنده تونو به تلویزیون های ماهواره ای انتقال بدین...

این سریال «معما« هم کم چرند نیستا! تنها نکته مثبتش موسیقی شه ؛ که اونم انقدر زیاد و بیجا ازش استفاده میشه که به ورطه ابتذال در می غلطه! (مرسی انشاء!)

مثل اینکه تلویزیون تپش هم داره «باغچه مینو» رو پخش می کنه!!

***
دیشب تو برنامه سینمای ایران فیلم «توکیو بدون توقف» رو با حضور سعید عالم زاده (کارگردان) و مهران مدیری (بازیگر) به بحث گذاشتن! آخه مورچه چیه ، کله پاچه ش چی باشه! البته بی ارزشی این فیلم به خاطر این نیست که کمدیه ؛ دقیقا به خاطر اینه که اصلا کمدی نیست. شوخی هاش انقدر کلیشه ای ، احمقانه و مزخرفه که آدم به جای اینکه بخنده عصبانی میشه.

***
نمی دونم چرا همه ش یادم میره. امشب دیگه حتما نگاه می کنم. هر شب قبل از خبر ساعت ۲۱  شبکه اول فیلم کوتاه پخش می کنه.

این «هزاران چشم» من یکی رو که خیلی ذوق زده کرده! خیلی دلم می خواد بدونم چقدر مخاطب داره ...

***



مرضیه برومند که خودش هم جزء هیئت داوران جشنواره سیما بود (فکر می کنم در بخش عروسکی) در مورد جشنواره گفته که «تقسیم بندی جوائز جشنواره امسال فاجعه بود ؛ جایزه من هم حق کمال تبریزی بود...»
فکر می کنین بین هنرمندای ما چند نفر چنین روحیه ای داشته باشن؟...

مجموعه وزین «باغچه مینو» هم امروز و فردا تموم می شه و احتمالا برای مدتی از فیض طنزهای شبانه محروم خواهیم بود! حیف این همه امکانات که در این مجموعه به هدر رفت. قسمت دیشبی هم که دیگه آخر طنز و محتوا بود. بخصوص که به خاطر بستری شدن آقای مینو (واقعا هم اویسی در بیمارستان بستری شده بود) از همون تیکه های پراکنده هم که سریال رو قابل تحمل می کرد ، خبری نبود.
احتمالا  از اوایل آبان به جای این سریال ، روتین ۹۰ تایی مهران مدیری پخش میشه.

در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره سیما

گل و گلاب ترین برنده:  مرضیه برومند
ناعادلانه ترین انتخاب:  جواد رضویان (رضویان آدم جوکیه ولی بازیگری یه مقوله دیگه ست)
باحال تریـــن  تیکــــه:   اکبر عبدی
بی ربط ترین بــــرنده :   پشت کنکوری ها
مظلوم ترین  ســریال:   بدون شرح (بد جوری حقشو ضایع کردن ؛ اما ضایع ترین قسمتش  این بود که مهدی مظلوی کارگردان به عنوان نویسنده نامزد شده بود!!)

***
از اون جایی که  زمینه های مختلف رو گروه های مختلفی داوری کرده بودن سیاست های کاملا متفاوتی  به کار رفته بود و سطح داوری خیلی متغیر بود.

***
شعر نغز آقای محمد علی معلم رو حال کردین؟ یه دو جین آدم ریز و درشت با اون دم و دستگاه حس گرفتن جیغ می زنن «صدا و سیما! صدا و سیما!» ...
اون وقت یه همچین عتیقه ای رئیس و همه کاره واحد موسیقی صدا و سیماست و خواننده تربیت می کنه!
 
***
آخه مگه ۷ ساعت مراسم میشه؟!! روده درازی و بی نظمی هم حدی داره ! ...

در برنامه اختتامیه جشنواره سیما که امشب ساعت ۷ از تلویزیون پخش میشه ، از دو بانوی پر سابقه و کهنه کار تلویزیون ، ژاله علو و نیکو خردمند تجلیل میشه. به این مناسبت دو تا ویدئو کلیپ ویژه هم ساخته شده. این برنامه کذایی قرارشده  به طور منتناوب از سه شبکه پخش بشه. (آخه مثل اینکه حدود ۴ ساعته!)

***
شبکهِ سه‌ (بازم!) در حال‌ تهیه‌ و ساخت‌ یه سریال‌ طنزه‌ (به‌ تهیه‌کنندگی‌ ایرج‌ محمدی‌ روزبهانی‌ و مهران‌ مهام)‌‌ که‌ قراره‌ در 26 قسمت‌ 45 دقیقه‌ای‌ پخش‌ بشه. این‌ سریال‌ طنز با عنوان‌ "آپارتمان‌های‌ جدید برای‌ نسل‌ جدید" داستان‌ زمانه‌ خانمه که‌ 605 واحد آپارتمان‌ داره و برای‌ گریز از تنهایی‌ تصمیم‌ می‌گیره آونا رو به‌ زوج‌های‌ جوان‌ اجاره‌ بده و به‌ همین‌ منظور، مسعود، جوانی‌ سرشار از شور و نشاط، را به‌ عنوان‌ مباشر خود انتخاب‌ می‌کنه ...
امیر جعفری، بهاره‌ رهنما، سعید آقاخانی، کتایون‌ ابراهیمی، ریما رامین‌فر، نگار فروزنده، الهام‌ چرخنده، محسن‌ قاضی‌مرادی‌ و... از بازیگران‌ این‌ سریال‌ هستند.

***
یک شنبه هم فیلم «زیر نور ماه» از شبکه یک پخش میشه. اگر کسی ندیده حتما نگاه کنه.



از امروز پخش یه سریال جدید پلیسی ـ سفارشی از شبکه تهران شروع شد با نام : جستو جو در شهر به کارگردانی حسن هدایت (کارگردان «کارآگاه علوی») و با بازی دانیال حکیمی و یه سری از بازیگرای همیشگی هدایت ...  

***
جام جم: بیش از 125هزار نفر از مخاطبان شبکه های مختلف سیما در مسابقه مردمی چهارمین جشنواره سیما شرکت کردند...پژوهشگر و مسوول مسابقه مردمی  جشنواره با اشاره به حضور حدود 35هزار نفر در مسابقه جشنواره سوم ، درباره ملاکهای ارزیابی گفت : «اجماع عمومی» ملاک انتخاب است ، به گونه ای که در هر 15 رشته اعلام شده ، کلیت آراء را در نظر می گیریم و بر اساس این کلیت ، آراء نزدیک به رای مذکور را انتخاب می کنیم.

در نهایت از میان شرکت کنندگانی که آرائ آنها به رای کلی نزدیک باشد ، 50نفر انتخاب می شوند که با قرعه کشی در مراسم اختتامیه ، از میان آنها، به 5نفر ، 5اتومبیل سواری اهداء می شود.

***
همون طور که شاید دیده باشین مدتیه (بعد از تموم شدن برداشت ۲) که شبها حدود ساعت ۱۲ فیلمهای تلویزیونی که به مرحله نیمه نهایی جشنواره سیما راه پیدا کرده ن از شبکه ۲ پخش میشن. دیشب فیلم «پریماه» پخش شد که یه جورایی میشه نسخه وطنی «دیگران» دونستش. امیدوارم امشب «زائر» (مرضیه برومند) رو بده.

***
شبکه ۴ هم (ساعت ۹ شب) مستندها و تله تئاترهای برگزیده رو پخش می کنه. دیشب مستند دیدنی «جان مرجان» پخش شد که زندگی جاری در اعماق خلیج فارس رو با موسیقی متن ساخته محمدرضا علی قلی نشون میده. فکر می کنم این اولین تجربه مستندسازهای ایرانی در این حیطه سخت و پرزحمته.

***
برنامه اعلام نتایج نهایی جشنواره سیما که قراره نیمه شعبان به صورت مستقیم از شبکه ۳ پخش بشه شامل برنامه های مختلف از جمله یه نمایش طنزه به کارگردانی محمد رضا هنرمند (سازنده «مرد عوضی» و «مومیایی۳») که قراره با کل تشکیلات سیمای لاریجانی شوخی کنه!!

CPU SOOKHT :(

مژده! مژده!

بانکی ها شنبه تموم میشه !!