IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

غفوریان طلسم شده!





فیلم «شارلاتان» با بازی این افرادی که عکسشونو می‌بینین از طرف شورای صدور پروانه نمایش به اتفاق آرا رد شد.
این شورا اعلام کرده که کار این فیلم از حذف یکی دو تا صحنه گذشته و مثل یه سری از فیلمای قبل از انقلاب ، کلا مبتذله و باید بی خبالش بشن.

هر چیزی حدی داره!




«بنا بر عرف، رسانه ها باید پیش از آنکه شروع به پخش آگهى کنند، با موسیقى و تصاویر خاص مخاطب را آگاه کنند که از این پس شاهد تبلیغ کالا هستند. اما اسپانسر هاى برنامه هاى تلویزیونى این مرز را شکسته اند و دست اندرکاران ایرانى رسانه ملى حتى به کار همتایان خارجى که حدى را براى این امر مشخص کرده اند، پایبندى نداشته و تا جایى که مى توانند به تبلیغ براى شرکت ها و موسسات ایرانى و خارجى ، دولتى و غیردولتى مى پردازند. این نکته از آن جا اهمیت ویژه مى یابد که تلویزیون ایران دولتى است و با استفاده از پول مردم کار مى کند.»

چند وقتی بود که می‌خواستم درباره این موضوع مفصلا بنویسم. بخصوص همین نکته که تلویزیونی دولتی (به عبارت درست تر حکومتی) ایران دست تلویزیونای خصوصی خارجی رو از پشت پیچونده. به هیچ و هیچی پایبند نیست مگه به پول. باز می‌رم سراغ همین کشور دوست و همسایه، ترکیه ــ نمی‌گم سوئد و اینا.
توی همین ترکیه وقتی وسط یه تاک شو دارن یه حرف تبلیغاتی می زنن بلافاصله آرم تلویزیون عوض می‌شه و زیرنویس و موسیقی خاصی اعلام می‌کنه که «این یه تبلیغه».
اسپانسر سریال ها هم با تمام خرجی که می‌کنن فقط آخر سریال اسمشون رد یا حداکثر خونده می‌شه. همین و تموم.

حالا بیاین سراغ تلویزیون «ملی» ما و این شاهکار آخری، نقطه چین:
 غیر از اجاره جا و دستمزد بازیگرا تقریبا هیچ هزینه دیگه‌ای برای این سریال نشده. حتی پول صرف بازیگر مهمان نکردن. عوامل فنی هم درجه دو و سه انتخاب شده‌ن که پول کمتر بگیرن. حتی آهنگساز هم این کاره نیست. (آهنگساز شاید باشه ولی آهنگساز فیلم و سریال نیست. موسیقی تیتراژ خوب بود ولی موسیقی ای که به عنوان موسیقی متن تو این سریال تو حلق ملت می‌کردن اصلا با هیچ معیاری در تعریف موزیک متن نمی‌گنجید.) 
ولی از اون طرف از هر امکانی برای تبلیغات استفاده شده بود:از  آرم گوشه سمت راست بالا بگیر تا زیرنویس‌های درشت زشت بی‌وقفه و آگهی های طولانی مدت میان‌برنامه و ... ــ با کمال وقاحت ــ صحبت صریح بازیگرها از کالاهای مورد تبلیغ.

(بقیه‌ش فردا)  
  

هویت!

اینم اسم واقعی بعضی از بازیگرامون...

***
کمیته‌ی رسانه در اولین جلسه‌ی خود اولویت‌های مربوط به بخش رسانه را تدوین کرد.
عفت شریعتی، عضو هیأت رییسه‌ی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در اولین جلسه‌ی کمیته‌ی رسانها اولویتها را بررسی کردیم که به شرح ذیل می‌باشند:
- بررسی اولویتهای پژوهشی.
- بررسی عملکرد صدا و سیما در برنامه سوم توسعه.
- بررسی جایگاه صدا و سیما در برنامه چهارم توسعه.
- میزان تطبیق برنامه چهارم توسعه با اهداف چشم‌انداز مقام معظم رهبری.
- بررسی راههای صحیح استفاده از ماهواره.

>> ادامه

مهران‌ غفوریان‌: من‌ خودکشی‌ نکردم‌، کی‌ گفته‌؟




«نمی‌دانم‌، چرا می‌گویند من‌ خودکشی‌ کردم‌، نمی‌دانم‌ این‌ خبر از کجا سرچشمه‌ گرفته‌ است‌، کی‌ گفته‌ من‌ خودم‌را کشته‌ام‌، آخه‌ برای‌ چه‌ باید خودکشی‌ کنم‌، من‌ فقط رفتم‌ مشهد تا زیارت‌ کنم‌. آقا امام‌رضا(ع‌) ما را طلبیده‌ بود وما هم‌ رفتیم‌ مشهد. دلم‌ برای‌ آقا تنگ‌ شده‌ بود. داخل‌ حرم‌ بودم‌ که‌ سرم‌ گیج‌ رفت‌ و خوردم‌ زمین‌... همین‌».این‌ حرفهای‌ مهران‌ غفوریان‌ به‌ خبرنگار خانواده سبزه ...‌

مهتاب


شبکه 3 از چند شب ییش یه جنگ شبانه داره پخش می کنه به اسم «مهتاب» که تنها قسمت باحالش مسابقه شه. به این ترتیب که  عکس بچگی یه خواننده یا بازیگر (ترجیحا از سریال نقطه چین!) رو نشون می دن و ملت باید حدس بزنن که طرف کیه.

روی هم رفته اجرای حسین رفیعی و حسینی هم خوبه ولی گاهی مثل امشب رو یه شوخی هایی کلید می کنن که در حد برنامه کودکه بعدم هی تا آخر برنامه کش اش می دن.

یه کارگردان تلویزیونی گاگولی هم داره که نگو. اون وسط اینا دارن حرف می زنن یهو سوییچ می کنه روی میان برنامه.(اونم چه میان برنامه هایی! خدا نصیب نکنه!) انگار نه انگار این مهمونایی که دعوت کردن یا این ملتی که پای تلویزیون نشسته ن روم به دیوار آدم ان!

آها یادم رفت: یه نکته خوب دیگه هم داره و اون لوگوی  برنامه ست که توی تلویزیون ما واقعا غنیمته!

باجناق ها




محمدرضا شریفی نیا، خسرو شکیبایی و سیروس گرجستانی در مجموعه 90 قسمتی «باجناق ها» مقابل هم قرار می گیرن. (فکر می‌کنم شکیبایی جای فتح علی اویسی اومده)
کارگردان فرهاد آئیشه (بعیده خنده دار ازآب دربیاد!) و نویسنده مینو فرشچی.

پرویز فلاحی پور، جواد رضویان ، مریم سعادت ، مائده طهماسبی ، سودابه گرجستانی ، محمد حسینی ، مهدی سلوکی ، علی طباطبایی و فرهاد آئیش بازیگرای دیگه سریالن که جریان دوتا باجناقه که با هم اختلاف دارن و پدرزن مرده شون پادرمیونی می کنه...

***



بهروز غریب‌پور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور بهروز وثوقی در فیلم «سوار بر طوفان» اعلام کرد واکنش منفی نسبت به این اخبار وجود نداشته و همین موضوع نشان می‌دهد که امکان پذیرش وثوقی در این فیلم وجود دارد... [ادامه]

سریال جدید عطاران



گفته بودم عطاران داره یه طنز شبانه جدید می سازه... همون طوری که آرمان گفته بود این سریال سی قسمتیه (و نه نودتایی) و قراره در طول ماه رمضون پخش بشه.
اسمش «خانه به دوش» و بازیگر اصلیش حمید لولایی یه... اینم خلاصه داستانش:

«داستان خانه به دوش دقیقا از یک روز به ماه مبارک رمضان آغاز می شود. دو خواهر با هم قرار می گذارند شوهرانشان ، ماشاءالله و اصلان را که یکی دو سال است با هم قهر هستند، طی یک میهمانی آشتی بدهند، ولی دو باجناق چشم دیدن یکدیگر را ندارند. میهمانی برگزار می شود اما ماجراها آن طور که پیش بینی می شود، اتفاق نمی افتد و... »

ضمنا مهران رجبی هم توش بازی داره (ای ول!)

جیغ ـ اطلاعات تکمیلی




در مورد این سریال نود شبی جدید که قراره از ۱۵ مرداد به جای «نقطه چین» پخش بشه (احتمالا بعد از یه وقفه) چند تا خبر امیدوار کننده بدم: یکی اینکه سرپرستی نویسندگان ــ تا اطلاع ثانوی ــ با پیمان قاسم خانیه. (نویسنده فیلمنامه «مارمولک» ، سرپرست نویسندگان «پاورچین» و ...) دیگه اینکه غیر از اویسی و امیر جعفری، رضا فیض نوروزی(کتل میان کاکتوس)، سعید آقاخانی، و داریوش موفق(با نوروز ۷۲ شروع کرد ولی بعد از یه مدت ناپدید شد) قراره توش بازی کنن که همگی بازیگرای توپی‌ان.
و نهایتا این که اسم سریال هست « جیغ »

***
انگار مد امسال مسابقات با شرکت کننده های مشهوره! (مثل برنامه های کشور دوست و همسایه، ترکیه)
غیر از «شمارش معکوس» که قبلا درباره‌ش گفته بودم ، یه برنامه دیگه در دست تهیه‌ست به اسم «نان و نمک» که یه مسابقه آشپزیه با مجری گری و کارگردانی  رامبد جوان بین هنرمندا و ورزشکارها که ۱۵۰ قسمتیه و از اوایل تیر از شبکه اول پخش میشه.

مجری به نظر من مهم ترین رکن یه مسابقه تلویزیونیه. چرند بودن مسابقه های تلویزیونی ایران غیر از طراحی احمقانه‌شون تا حد خیلی زیادی به مجری های لوس و نابهنجاری مثل احمدزاده برمی‌گرده... حالا باید دید جوان چه کار می‌کنه. 

جون بگه براتون...

انگار مهدی مظلومی می خواد یه سریال نودتایی جدید بسازه که فتح علی اویسی و چند تا دیگه از «بدون شرحی»‌ها بازیگرای اصلی شن. قبلا یه سری شنیده بودم خود اویسی می‌خواد یه نودتایی کارگردانی کنه! به هر حال تنها چیزی که میشه قطعا گفت اینه که حداکثر یکی از این  دو تا سریال ساخته میشه!

***
«تب سرد» رو می‌بینین؟ واقعا بد نیست!

***
باز تابستون شد اینا شروع کرد‌ن به نبش قبر! کانال ۳ داره «خط قرمز» رو می‌ده (با یه سریال تکراری دیگه که اسمشو نمی‌دونم) کانال ۲ هم «در پناه تو» رو گذاشته دوباره که همین الان هم سریال جذاب و تمیزیه. مثلا مقایسه‌ش کنین با کارهای بعدی حمید لبخنده: «در قلب من» و «با من بمان»... واقعا این همه پس رفت تاسف آوره!
کانال ۵ هم شنبهّ‌ها «کارآگاه شمسی و مادام» رو میده که دیگه بعد از اون اتفاق سخت میشه بهش خندید...

***
در جریان نمایشگاه اتومبیل ، آگهی سایپا رو می‌دیدین؟ موزیک متنش اول آهنگ «دوباره می‌سازمت وطن» داریوش بود. بعد انگار فهمیدن خیلی ضایع‌ست ،‌عوضش کردن!