IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

آمار!

امشب مثل اینکه «کمربندا رو ببندیم» می‌خواد بترکونه! برخلاف سیاق سابق واسه اپیزود امشب اسم گذاشتن: اهورا می‌آید!
زرت و زرت هم زیرنویس‌اش می‌کنن. ولی خداوکیلی آخر سوژه‌ست ها! از فکرشم آدم خنده‌ش می‌گیره :)) فقط امیدوارم چاپلوسانه نباشه...

پی‌نوشت: دیدمش. خوشم نیومد! تابلو سفارشی بود. معلوم بود مجبور بوده‌ن سریع سروته‌شو هم بیارن. باز خدا پدرشونو بیامرزه تو دهن بچه‌های فرودگاه حرفای بادمجون دور قاب چینانه(!) نذاشته بودن...

پی‌نوشت بعد از خواند کامنت: در مورد این قسمت کمربندا واقعیت اینه که یه چیزایی از بالا دیکته می‌شه اینام چاره‌ای جز اطاعت ندارن وگرنه کاسه کوزه‌شونو می‌ذارن رو کولشون و پرتشون می‌کنن بیرون. با تمام اوصاف اون قسمت چاپلوسانه نبود. یعنی کاملا دست به عصا بود. غیر از یه حرف امیر جعفری که اونم از خودش بداهه گفت (در جواب دکتره که گفت رژیم سرپاست گفت تا چشتون درآد) هیچ جانبداری نشد از رژیم... فقط اونا رو مسخره کردن که البته حقشونه ولی مشکل اون اپیزود اینجا بود که زیاد خنده‌دار از کار درنیومده بود.
 انگار خر پیمان قاسم‌خانی  از پل گذشته و دیگه زیاد مایه نمی‌ذاره. شایدم دلش با کار نبوده... چه ‌می‌دونم...

***

براساس نتایج یک پایان‌نامه، برنامه‌های طنز و کمدی با ‌٥٠ درصد بیننده، سریالهای ایرانی با ‌٤٠ درصد و فیلمهای سینمایی ایرانی با ‌٣٨ درصد به ترتیب بیشترین برنامه‌های مورد توجه نوجوانان و جوانان هستند. (مشروح)

ماه رمضون و ...


بهترین و موندگارترین برنامه‌ی ماه رمضون تو این سالها برای شما کدوم بوده؟
واسه من یه برنامه‌ای که برنامه کودک شبکه دو، ده ـ دوازده سال پیش پخش می‌کرد... برنامه عبارت بود از خاطراتی که بچه‌ها (یا بزرگترا از دوران بچگی‌شون) درباره ماه‌رمضون فرستاده بودن که با تصاویری که بهمن عبدی روی یه صفحه سفید می‌کشید همراهی می‌شد.
بعدا یکی دو تابرنامه دیگه از روی اون ساخته شد (درباره دهه فجر و اینا) که صد سال به پاش نمی‌رسید. فکر می‌کنم الانم اگه اون برنامه رو پخش کنن جذاب و دیدنی باشه. من یکی که میخش می‌شم!

اما بین برنامه‌های امسال: «کمکم کن» (شبکه۲) قاسم خان جعفری که  اصلا هیچی. «اگه بابام زنده بود» (شبکه۱) هم تا اینجا مالی نبوده و فکر نمی‌کنم از این به بعد هم باشه. «رسم عاشقی» (شبکه۵) هم که از همه بدتر. فقط می‌مونه «خانه به دوش» عطاران (شبکه۳) که طنز و بازی‌های جالبی داره. بخصوص اون دختر کوچیکه فوق‌العاده ست! البته این قضیه پیرهن خیلی اعصاب خردکن و اغراق‌آمیز بود. تیتراژ اول و آخرشم از حق نگذریم کم افتضاح نیست! دفعه اول من فکر کردم برنامه رازبقاست! شعر استاد (زرشک!) علی معلم هم که نیازی به تعریف نداره!  اما می‌گم این اخشابی (خواننده و آهنگساز) خوب با این  معلم جور شد و چپید تو تلویزیون. البته صداش خوبه ولی خیلی خوش‌صداتر از اونم هست که صدسال دستشون به تلویزیون نمی‌رسه.

***


جام‌جم: شبکه دوم سیما از اول ماه مبارک رمضان با یک سریال 30 قسمتی به کارگردانی قاسم جعفری به خانه ها می آید.


جام‌جم: آیا حضور منوچهر نوذری به عنوان مجری جدید برنامه «صندلی داغ» می تواند گرمای این صندلی را بیشتر کند؟ (جواب: نه!)

خبر!


اگه دیده باشین کانال سه یه برنامه جدیدی گذاشته به اسم «دست به نقد» که قراره از اینن به بعد برنامه‌های تلویزیون رو نقد کنه. این فی‌نفسه خیلی خوبه (یعنی وجود یه همچین برنامه‌ای که خودبه‌خود حساسیت برنامه‌سازها رو نسبت به کیفیت کارشون بالا می‌بره ) اما وقتی به کیفیت خود این برنامه می‌رسیم جالبه که خودش پر از اشکاله! که البته از مسعود فراستی (مجری و مشاور برنامه) بیشتر از اینم انتظار نمی‌ره...
مهمون برنامه اول مهران مدیری بود برای نقد سریال «نقطه‌چین». آقای فراستی کشف فرمودن که متن تو این برنامه‌ها خیلی مهمه و وقتی متن خوب باشه کارگردان و بازیگرا بهتر می‌تونن مانور بدن. واقعا ما اینو می‌دونستیم؟ نمی‌دونستیم!!
از اول تا آخر برنامه ایشون توضیح واضحات دادن و مهمونشون رو هم به همین کار واداشتن. این وسط امیرپوریا هم (که نمی‌دونم با اون گیس و النگو و انگشتر چه جوری خودشو تو تلویزیون چپونده و همه‌کاره شده) خواست چار کلمه حرف حساب بزنه که فراستی نذاشت.

فقط موند گرافیک برنامه که درسایه هنر رضاعابدینی از فضاحت برنامه کم شده بود... واقعا که بعضی از این منتقدا چه‌قدر بامزه‌ن! 

پی‌نوشت: قسمت دومش بهتر بود!

***



*سریال جدید به کارگردانی شاپور قریب (کارگردان سری اول «روزگار جوانی»)

*چهارمین کاکتوس هم در شبکه اول سیما ، زمستان امسال جوانه خواهد زد.

*پخش سریال “بیگانه‌ای در میان ما” به کارگردانی احمد امینی و با محوریت ایدز به زودی آغاز می‌شود.

بازیگرای سریالای نودتایی

خب مثل اینکه پیش بینی مون در مورد سریال "کمربندا..." (آخ ازاین اسمهای یک کیلومتری!) تا اینجا درست از آب دراومده. حرفی رو هم که درباره لاله صبوری زدم با عرض شرمندگی شدیداً! پس می گیرم. مهم اینه که تونسته نقش رو دربیاره و خیلی هم خوب. اصولا توی خانوما کم اند بازیگرایی که از پس این طور نقشا بربیان. لاله صبوری یکی از اونهاست که تعدادشون سرجمع شاید از تعداد انگشت های یک دست تجاوز نکنه: مریم سعادت، تا حدودیطیبه ابراهیم، فلامک جنیدی (به شرطی که وسط سریال متحول نشه!) و... و... این که شد 4تا! سحرولدبیگی هم بازیگر خوبیه ولی توی این کار آخری (نقطه چین) فقط  جیغ می کشید. بازی سحرزکریا توی پاورچین رو من خیلی دوست داشتم. با اینکه خودش هی می گفت اینکاره  نیست بازی خیلی مناسبی داشت بدون ادا و اصول اضافه. لیلی رشیدی توی "بدون شرح" هم خوب بود... همین و تمام!

بقیه بازیگرای زنی که پا توی این میدون گذاشتن از پس اش برنیومدن و به همین خاطر هم تجربه اول و آخرشون  شده. رویا افشار توی "کمربندا..." هم تا اینجا (تا اینجا یعنی ممکنه بعدا تغییر کنه) نسبتا ناموفق بوده. بخصوص وقتی با ناهیدخاله (مریم سعادت) مقایسه‌ش می‌کنه. پینگ پنگی که با اویسی داشت فوق العاده بود. انقدر روون با هم جلو می رفتن که آدم باورش نمی شد بداهه باشه. اما الان اونم توی "باجناق" ها شاید تک مونده و درخششی نداره. از قضای روزگار سیروس گرجستانی هم که یک بازیگر فوق العاده قدرتمنده، اینکاره نیست! از اون گرجستانی یی که توی "رانت خوار کوچک" اون طور درخشید خبری نیست! چرا؟ چون این نوع کار اصلا جنسش چیز دیگه ست.

تو این نوع کار، بیشتر از اینکه بازیگر خوبی باشی باید حاضر جواب وجوک باشی. اینجا به ندرت فیلمنامه موقعیت طنز رو به طور کامل در اختیار بازیگر میذاره که بتونه روش مانور بده. اینجا خود بازیگره که باید موقعیت بسازه. اونم با سرعت نور. چون وقت تجزیه و تحلیل و  توحس رفتن و این حرفا نیست. توی هوا باید بزنی و بری جلو...

اتفاقا این قضیه برعکسش هم صادقه. یعنی داریم کسانی رو که توی کارای عادی بازیگرای معمولی ان اما تو این نودتایی ها درخشیده ن. مثال؟ جواد رضویان! یا همین لاله صبوری! حتی سیامک انصاری...

 

خلاصه این جوری...

 

آخ جون! وبلاگم! بالاخره این بلاگ اسکای درست شد! حالا عدل تو این چند روز همچین نوشتنم گرفته بود که بیا و ببین... الان ۴ صبحه. فردا می ترکونم!...

http://irVote.com

نظر بدین

'کمربندها رو ببندیم' چطوره؟
ترکونده
ای همچین
مالی نیست
ندیدم

تعداد کل شرکت کننده: 2 نفر  نمایش نظرات

نظرسنجی از تاریخ 1383/7/7 الی 1383/8/7

***

توجه!توجه! نظر سنجی فوق دکور می باشد!
(تا من یه سیستم درست و حسابی پیدا کنم می‌تونین نظرتونو توی کامنت ها بنویسین. خنده هم نداره! دهه!)

بازم تب سرد


واقعا این سریال خیلی بهتر از چیزی که ازش انتظار می‌رفت از کار دراومده. این آخریا انگار از سطح یک سریال سرگرم کننده صرف هم فراتر رفته و چیزای دیگه‌ای هم می‌شه توش پیدا کرد.
گردش «پیمان» از شخصیتی که مورد علاقه بیننده بود به سمت یک شخصیت منفی که حالا همه‌مون دوست داریم گیر مامورا بیفته فوق‌العاده بود. یه گردش ناگزیر از «شیطنت» تا «خباثت»... الکی الکی «آدمکش شدن»...

از اون بهتر بازی بازیگر نقش روستایی بود. من که کف کرده بودم! واقعا عالی بود کارش...

***


مصاحبه با کامبیز دیرباز (بازیگر موفق نقش پیمان)

***
سریال «کمربندها...» هم بالاخره از امشب شروع می‌شه. خدا به خیر کنه!