IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

IROON TV

برنامه های تلویزیون‌های ایرانی و فارسی‌زبان

قهر و آشتی




سریال جدید «قهر و آشتی» با بازی رضا شفیعی جم، محمرضا هدایتی، سحر جعفری جوزانی و ... به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی امشب اولین قسمتش پخش میشه.
(جزئیات بیشتر درباره این سریال) 

***
«باجناق ها» رو دیدین؟ نگفتم مالی نمیشه؟! البته هنوز برای قضاوت خیلی زوده ولی من همچنان رو حرفم هستم!

معر!

ترانه‌های تیتراژی فکر کنم از «فردا دیر است» مد شد ولی شاید اولیش «این خانه دور است» بود ... یه چندتاش هم خیلی گرفت. مثل : روزگار جوانی، گمشده، خط قرمز، زیر آسمان شهر، باغچه مینو و ...
اما نقطه اشتراک بیشتر این ترانه‌هایی که تو تیتراژ سریال ها پخش می‌شه شعرهای مزخرف، بی‌سروته و خنده‌دارشونه. یعنی مخلص کلام شنونده رو ــ دور از جون شما، روم به دیوار ــ مال فرض می‌کنن. مثلا این تیکه از ترانه «روزگار جوانی» رو داشته باشین: شهر شب با مردم چشمک زنش/قصه ها رو ریخته توی دامنش/هم‌زبونی‌ها اگه شیرین‌تره/همدلی از هم‌زبونی بهتره (!!) تازه این بامعنی‌ترین قسمتشه... یا اصلا چرا راه دور بریم؟ همین ترانه جنگ مهتاب! تا حالا سعی کردین از معنیش سردربیارین؟!

ولی هر چند وقت یه بار تو این آشفته بازار یه ترانه‌هایی هم پیدا می‌شه  که واقعا ترانه‌ن! هم خیلی خوب روی موسیقی می‌شیننن هم معنی دارن و هم انسجام. در این مواقع که دهنتون از تعجب سه متر باز مونده و حسابی ذوق‌زده شدین اگه بتونین به خودتون مسلط بشین و اسم ترانه‌سرا رو تو تیتراژ بخونین به اسم افشین یدللهی برمیخورین: شاعر ترانه‌ سریال‌های اوی مثبت، عروس، شب دهم، خوش رکاب و به طور خلاصه هر ترانه‌‌ی تیتراژی که سروته داره!

البته این وسط یه استثناهایی هم هست (مثل ترانه خوب باغچه مینو که شاعرش رسول نجفیانه و یکی دوتای دیگه) که تک و توک بهشون برمی‌خوریم...

تابلو!



مثل اینکه سوال امشب برنامه مهتاب از همیشه تابلوتر بوده و همه به جز دو ــ سه مورد که پخش شده درست جواب داده‌ن!  جالب ترین تیکه‌ش اون جا بود که رفیعی گفت «هر کاری کردیم نتونستیم با ایشون ارتباط برقرار کنیم چون رفته‌ن کوهنوردی...» فکر کن!  کوهنوردی!! دوازده نصف شب!!  :-O

ولی بعضی از بینندگان عزیز واقعا عجب ذکاوتی دارن! عجب اعتماد به نفسی!... چه جفنگیاتی!! هر چی به دهنشون میاد میگن!...

همون طور که قبلا گفتم این برنامه با تمام اشکالات ریز و درشتش، فقط به خاطر ابتکاری که تو سوژه مسابقه‌ش زده در جذب مخاطب خیلی موفق بوده ... به این می‌گن مفت بردن!  

باجناق‌های جدید از شنبه!




بالاخره فرهاد آئیش، کارگردان سریال، خودش نقش یکی از باجناق ها رو به عهده گرفت! خسرو شکیبایی و شریفی نیا و منوچهر نوذری ظاهرا قراره بازیگر مهمان باشن. تاخیر پخش هم ظاهرا به دلیل تعویض بازیگر بوده.
فکر می کنم بیشتر بار طنز سریال می‌افته رو دوش سیروس گرجستانی و البته مریم سعادت. رامین ناصرنصیر هم بازیگر خیلی خوبیه ولی به شرطی می‌تونه خنده بیاره که تو موقعیت باشه. منظورم اینه شخصا آدم جوکی نیست، اما طنز موقعیت رو خیلی خوب درمیاره.

ولی فکر می‌کنم «کمربندا رو ببندین» چیز خوراکی از آب دربیاد! (حالا اگه نشد نیاین خر ما رو بگیرینا! )

سینمای کودک و نوجوان




از اول تابستون شبکه ۵ داره هر روز ظهر یه برنامه پخش می‌کنه به اسم «سینمای کودک و نوجوان» که توش یه فیلم مناسب برای این گروه سنی پخش می‌کنن و قبل و بعد از فیلم هم درباره اون و عوامل سازنده‌ش اطلاعات می‌دن و نقدش می‌کنن.
این اولین باره که دارن بچه‌ها رو جدی می‌گیرن و این خیلی عالیه. کاش ادامه پیدا کنه این سیاق. 
فکر کن چی می‌شد اگه توی مدرسه هم بچه ها شیوه برخورد با آثار هنری (فیلم، موسیقی، نقاشی و ...) رو یاد می‌گرفتن و سلیقه‌شون تربیت می‌شد! اون وقت شاید به هر مزخرفی به عنوان اثر هنری تن در نمی‌دادیم به این راحتی...

مث که یه خبرایی یه!




بعد از کارتون «جمشید و خورشید» چشممون به انیمیشن «ضحاک ماردوش» روشن!
 واقعا چی شده که اینا از ائمه اطهار و ۱۲۴هزار پیغمبر و ... دل کنده‌ن و به ایران باستان علاقه نشون می‌دن؟!!!
(جزئیات مربوط به این انیمیشن) 

***
چند نوجوان با تأسی از سریال ”تب سرد“ پسربچه‌ای را ربودند! (چی بگم والله!)

کمربندا رو ببندین!




از جمعه همین هفته شبکه ۵ پخش نودتایی «باجناق ها» رو قبلا ذکر خیرش رفته بود شروع می‌کنه.

از حول و حوش ۱۵ مردادم کانال ۳ یه نودتایی شروع می‌کنه به اسم «کمربندهاتونو ببندین» که قبلا قرار بود اسمش «جیغ» باشه. مشخصات دیگه این سریالو اینجا می‌تونین بخونین.
فقط اینم اضافه کنم که غیر از پیمان قاسم‌خانی که سرپرست نویسندگانه، ریما رامین فر(همسر امیر جعفری که الانم دارین تو سریال «من مستاجرم» می‌بینین اش)، محراب قاسم خانی (لابد با همکاری شقایق دهقان!) و خشایار الوندهم برای این سریال فیلمنامه می‌نویسن.
یه نکته جالب که این سریال به ذهن من میاره اینه که مهدی مظلومی بعد از «بدون شرح» که همه، عمده موفقیت‌شو  مدیون فتح‌علی اویسی دونستن «بانکی ها» رو بدون اون ساخت تا خودشو ثابت کنه و حالا این دو نفر دوباره دارن با هم کار می‌کنن.